در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در اصفهان،  معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور  از سامانه 1522 شرکت آبفا اصفهان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۱۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 31 December 2019

به گزارش تابناک ، رضا رضایی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، درخصوص سامانه هوشمند 1522، با اشاره به اهمیت این سامانه، گفت: 92 شهر داریم که در این مرکز 20 نفر کل خدمات را به صورت غیرحضوری به مشترکان ارائه می کند.

وی با اشاره به 1 میلیون و 200 هزار مشترکی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دارد، گفت: حدود 8 سال پیش تمام بایگانی ها را به الکترونیک تبدیل کردیم، به طوری که در حادثه اخیری که در بهارستان اتفاق افتاد هیچ پرونده ای از بین نرفت و خدمات ما یک روز هم تاخیر نیفتاد و مردم از طریق این سامانه خدمات خود را دریافت می کردند.

رضایی به دستورالعملی که سال 94 به شرکت های آب و فاضلاب مبنی بر خدمات غیرحضوری ابلاغ شد، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان کارگروهی در شرکت تشکیل داد که در این راستا اقداماتی صورت گرفت، ازجمله راه اندازی سامانه 1522 که هدف آن کاهش کاهش ترافیک، آلودگی هوا، اتلاف وقت مشترکان و دلایل دیگر است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر این سامانه با 9 کلید، خدمات متفاوتی به مشترکان ارائه می کند، گفت: پرداخت قبض الکترونیکی، خرید انشعاب آب یا فاضلاب، خدمات پس از فروش که شامل 23 خدمت است، رسیدگی به قبوض آب بها، رسیدگی به درخواست های قبلی و ارتباط با اپراتور، درخواست لوازم کاهنده و اعلام شماره تلفن باتوجه به حذف قبوض خدماتی است که در این سامانه تعریف شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه از سال 95 تاکنون 4 میلیون و 506 هزار تماس داشته ایم که زمان صرفه جویی 90 دقیقه حساب شده است، اعلام کرد: میانگین مکالمات حداقل روی 4 دقیقه درنظر گرفته شد، براین اساس صرفه جویی در 6 و نیم میلیون ساعت، 54 میلیون کیلومتر رفت و آمد و 5.4 میلیون لیتر در بنزین (با احتساب هر لیتر بنزین هزار تومان) حاصل شد.

رضایی با اعلام اینکه نقشه راه برای سال 99 در حوزه امور مشترکین آماده است، گفت: در سال آینده قرائت از راه دور را عملیاتی خواهیم کرد.

وی همچنین یکی از اقدامات انجام شده را هوشمندسازی سامانه به صورت 24 ساعته اعلام و تصریح کرد: 44 هزار تماس طی دو ماه و از ساعت 4 بعدازظهر تا 8 صبح روز بعد از دست می دادیم. براین اساس برنامه ریزی کردیم و هم اکنون اگر مشترکین 2 نیمه شب هم تماس بگیرند سامانه فعال است و خدمات را ارائه می کند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را راه اندازی صدای مشترکین در این سامانه اعلام و خاطرنشان کرد: در حوزه بهره برداری و مشترکین صدا ضبط و در آینده تجزیه و تحلیل می شود تا مسائلی مثل کم فشاری آب را تجزیه و تحلیل و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می کنیم.

 وی با اشاره به حذف کلیه قبوض فیزیکی در اصفهان، اظهارداشت: حدود 97 درصد تلفن های مشترکین جمع آوری شده و 3 درصد را درنظر گرفته ایم که در منطقه برایشان قبض صادر و تحویل داده شود، چون احتمال دارد در آینده یک تا دو درصد باقی بمانند.

رضایی با بیان اینکه 4 روش برای جمع آوری شماره تماس مشترکان درنظر گرفته شد، توضیح داد: مراجعه مامور درب منازل، کلید 9 سامانه 1522، شماره پیامک 300000122 و پایگاه اینترنتی و پورتال شرکت الان 122 هزار شماره تلفن از طریق این سامانه جمع آوری شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص اقدامات در دست اقدام نیز گفت: برنامه داریم که با تعامل مشترکان و از طریق سامانه 1522 جی پی اس راه اندازی شود، همچنین ارتباط مستقیم با تبلت ارزیابان صورت می گیرد، به طوری که همه مدارک از طریق تبلت و به صورت سیستمی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این متقاضیان برای دریافت مجوزهای حفاری باید حتما به صورت حضوری مراجعه می کردند که در این راستا با شهرداری اصفهان هماهنگی به عمل آمد و اولین نامه دو هفته دیگر به صورت سیستمی ارائه می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار